Strefa marek
Blockchain w szkolnictwie wyższym...

EAN:

9788379726424

Rok wydania:

2023

Oprawa:

broszurowa

Format:

242x174 mm

Strony:

135

Cena sugerowana brutto:

38.00zł

Stawka vat:

5%

W XXI wieku pojawiło się wiele nowych narzędzi i rozwiązań z przestrzeni ICT, ale mających wydźwięk interdyscyplinarny. Jednym z nich jest blockchain, którego technologia pozwala przechowywać oraz przesyłać informacje o transakcjach zawartych w internecie. Przydatność technologii blockchain, wynikająca z jej wielu zalet w formie gotowych rozwiązań, szturmem podbija wiele sektorów gospodarki, takich jak finanse, ubezpieczenia, handel detaliczny, przemysł, system opieki zdrowotnej, logistykę czy administrację publiczną. Wszelkie raporty i publikacje na ten temat są zgodne co do możliwości znaczącego zwiększenia efektywności w niemal każdej dziedzinie życia człowieka i procesów gospodarczych. Patrząc od strony technicznej, blockchain jest stosunkowo młody, lecz jego rozwój akceleruje coraz bardziej, ponieważ, oprócz stymulacji ekonomicznej, pojawiły się również sprzyjające warunki regulacyjne i polityka wsparcia. Każdego miesiąca powstają nowe aplikacje i projekty, które łamią bariery skalowalności i wydajności, zaskakując jednocześnie niższymi kosztami wdrożeń i eksploatacji. Blockchain jest w ciągłej ewolucji i jeszcze nie do końca poznaliśmy granice jego zastosowań.

Nowe technologie od zawsze znajdowały się w obszarze zainteresowania pedagogów i dydaktyków. Umożliwiały im bowiem udoskonalenie procesu edukacyjnego, zapewnienie nowych możliwości przekazywania wiedzy, uproszczenie i ułatwienie organizowanych zadań, a także były nową przestrzenią wiedzy, z którą można zapoznać uczniów lub studentów.

Autorzy niniejszej monografii podejmują próbę teoretycznej i empirycznej refleksji nad problematyką wdrożenia tematyki blockchain do procesu dydaktycznego na studiach wyższych na kierunkach ekonomii i zarządzania. Przedmiotem pracy jest także przedstawienie wyników badania ilościowego, które umożliwiło osiągnięcie głównego celu opracowania, a mianowicie zaproponowania modelu nauczania blockchaina studentów na kierunkach ekonomii i zarządzania, umożliwiającego przekazanie obszernej i trudnej technicznie wiedzy studentom niebędącym inżynierami, w sposób, który będzie dla nich przystępny, osiągalny, cenny merytorycznie, ciekawy i stanowić będzie realny kapitał wejściowy na trudnym rynku pracy. Niniejszemu celowi przyporządkowano stosowną metodykę badawczą, która obejmowała między innymi: międzynarodowe badania ilościowe, badania wtórne, krytyczną analizę literaturową wnioskowanie indukcyjno-dedukcyjne, metodę porównań oraz dokonano przeglądu dobrych praktyk i doświadczeń dotyczących rzeczywistych wdrożeń i przykładów implementacji blockchain. W pracy wykorzystano literaturę polsko- i obcojęzyczną, artykuły, raporty oraz źródła internetowe.

Ze wstępu