Strefa marek
WOS SP podręcznik KOSS CIVITAS

EAN:

9788389623744

Wydawnictwo:

Przedmiot:

Wiedza o społeczeństwie

Klasa:

SP 7-8

Rok wydania:

2018

Oprawa:

broszurowa

Format:

16,5x24 cm

Strony:

320

Numer dopuszczenia:

929/2018

Cena sugerowana brutto:

22.20zł

Stawka vat:

5%

KOSS to nowoczesny podręcznik do wiedzy o społeczeństwie. Napisany został przez grono bardzo cenionych i doświadczonych autorów. Jego nazwa, Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej, podkreśla związek szkoły z samorządem lokalnym. Znajduje to odbicie w tematyce zajęć, skłaniającej młodych ludzi do zainteresowania się sprawami społeczności lokalnej, swojego regionu, Polski, Europy i świata. Ułatwia uczniom również zrozumienie zasad demokracji, praw człowieka oraz ustroju Polski. Przedstawia sposób sprawowania władzy w Polsce i jego wpływ na życie obywatelek i obywateli, także tych młodych. Pokazuje wyzwania stojące przed współczesną Europą i światem.
W podręczniku uczennice i uczniowie znajdą:
najważniejsze wiadomości merytoryczne (z oznaczeniem kosa)
atrakcyjne ćwiczenia i zadania
teksty źródłowe
ilustracje oraz wykresy, schematy i tabele
ciekawostki i dobre rady
projekty uczniowskie (w Projektownikach)
listę wiadomości i umiejętności (POP, czyli Pamiętaj o podstawie!)
słowniczek ważnych pojęć
miniporadnik młodego obywatela
kalendarium: świat i Polska 1945-2017
prawa i wolności zawarte w Konstytucji RP.
Zakres, podział i sposób przedstawiania zawartych w podręczniku treści uwzględniają doświadczenia naszej fundacji związane z realizacją programu KOSS w szkołach oraz rozwijaniem kompetencji obywatelskich wśród młodych ludzi. Na uwagę zasługują materiały dydaktyczne, służące urozmaiceniu i uatrakcyjnieniu pracy z uczniami. Dzięki swej zróżnicowanej formie podręcznik pomaga młodym ludziom kształcić nowe umiejętności i przyswajać ważne treści, a równocześnie zachęca ich do samodzielnego studiowania. Natomiast włączenie propozycji ćwiczeń i innych działań edukacyjnych w treść lekcji umożliwia nauczycielowi prowadzenie zajęć w ciekawy sposób. Może on wybierać aktywności, które bardziej odpowiadają jego preferencjom i potrzebom edukacyjnym uczniów konkretnej klasy. Do toku nauczania wprowadzone zostały tematy bliskie codziennemu doświadczeniu uczniów, co czyni edukację bardziej autentyczną i skuteczną.