Strefa marek
Sztuka interaktywna. Społeczny kontekst odbioru

EAN:

9788364363757

Wydawnictwo:

Rok wydania:

2016

Oprawa:

broszurowa

Format:

129x213x30 mm

Strony:

312

Cena sugerowana brutto:

35.00zł

Stawka vat:

5%

Książka traktuje o sztuce interaktywnej widzianej z perspektywy
socjologicznej, przedstawia sposoby przejawiania się dzieł, bada warunki ich
odbioru, choć w przypadku tej sztuki odbiór staje się tożsamy z
interakcją.
Znajdziemy tu wiele autorskich refleksji w odpowiedzi na stawiane
wobec tej sztuki ważne pytania: Czy wykształciły się już nowe wzorce zachowań
odbiorców-interaktorów? Jakie uwarunkowania ma dokonująca się na oczach innych
osobista i jednostkowa interakcja podmiotu z dziełem? W jakim stopniu interaktor
jest wolny w swoich wyborach, a w jakim ograniczony przez rodzaj artefaktu,
interfejsu lub przez społeczny kontekst interakcji?
Rozważania nie
ograniczają się do tez, analiz i wniosków, po raz pierwszy chyba spotykamy
badania empiryczne prowadzone w różnych miejscach przejawiania się tej sztuki,
na różnych artefaktach interaktywnych i wśród twórców.
Książka będzie bardzo
pomocna w zrozumieniu mechanizmów i zjawisk sztuki interaktywnej, ale też
hybrydycznej kultury, w której udział wymaga coraz większej
aktywności.
Według recenzji Antoniego Porczaka